Ansök här

Engagerad Service- & reklamationsansvarig till ebm-papst i Stockholm

ebm-papst söker en Service- & reklamationsansvarig till försäljningskontoret i Stockholm.

Som Service- & reklamationsansvarig blir du del av ett internationellt och marknadsledande företag. Är du en kommunikativ och organiserad person som har en problemlösande inställning och förmågan till helikopterseende som uppskattar att både arbeta praktiskt och administrativt? Kanske drivs du av möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och möjligheten att få jobba med de bästa i branschen? Då är jobbet som Service- & reklamationsansvarig hos ebm-papst något för dig. Tveka inte att skicka in din ansökan!
 
Beskrivning av tjänsten:
I rollen som Service- & reklamationsansvarig har du det direkta ansvaret för service - och reklamationsärenden inom företagets samtliga avdelningar. Detta innebär att du bl a ansvarar för reparationer, service, ombyggnad och modifiering av företagets produkter samt att vid behov åtgärda fältåtgärder i samband med reklamationsärenden samt att all information om respektive reklamationsärende dokumenteras i reklamationsprogrammet. Rollen innebär även att ansvara för rutiner för hantering av reklamerat gods på lagret, både inkommande och utgående. Rapportera avvikelser och föreslå förändringar till Produktionschef och Lagerchef.
  • ebm-papst utvecklar och tillverkar energieffektiva fläktar och elmotorer för de flesta användningsområden. Vid vårt svenska huvudkontor i Järfälla finns ett högmodernt produktionscenter med möjligheter att tillverka kundanpassade lösningar, vilket ger arbetet i vår svenska organisation en extra dimension. Våra kunder återfinns främst inom marknadssegmenten ventilation, kyla, värme, elektronik, IT, industriteknik, hushållsapplikationer, medicinteknik och fordonsindustrin.
Vi erbjuder:
  • Chansen att representera ett företag som är världsledande i sin bransch.
  • Ett företag som kontinuerligt arbetar med jämställdhets-, kvalitets- och hållbarhetsfrågor
  • Vara en del av vår framtida satsning på cirkulär ekonomi
  • En roll i ett företag som satsar på sina anställda och erbjuder rätt personliga utveckling inom koncernen.
  • Ett attraktivt anställningspaket och en gedigen introduktion. 
  • Ett glatt gäng kollegor i en trivsam och familjär atmosfär. 
  • Företagshälsovård och friskvårdsbidrag
Exempel på arbetsuppgifter:
  • Ta emot reklamerat material, fastställa fel, felorsak och vidta åtgärd beroende på slutsats.
  • Administrera alla returer av reklamerade varor till leverantör.
  • Kontinuerligt gå igenom öppna reklamationsärenden och följa upp så att berörda personer hanterar reklamationsärendet på ett prioriterat sätt.
  • Bevaka att reklamationsrapporter kommer in från leverantörerna i de fall det krävs, arkivera dessa i reklamationsprogrammet samt e-posta till ansvarig säljare.
  • Upprätta och dokumentera statistik på felaktigheter inom sitt ansvarsområde
  • Bedöma och rapportera eventuella olycksrisker på avdelningen.
  • Identifiera och föreslå förbättringar inom alla områden som stärker företagets verksamhet.
  • Dokumentera och utföra egenkontroll vid elinstallationsarbete  
  • Vara tekniskt stöd till försäljningsorganisationen
Vi tror att du:
  • Har minst 3-årigt gymnasium på el- eller maskintekniskt program/linje eller motsvarande yrkeserfarenhet eller kunskapsnivå.
  • Har grundläggande elsäkerhetsutbildning
  • Har erfarenhet av kvalitetsarbete gärna inom ventilation eller maskinbranschen
  • Har erfarenhet av användning av kvalitetsverktyg och metoder ex 8D (metodik för att hitta en rotorsak till problemet)
  • Har erfarenhet av rapportskrivning och dokumentation
  • Har stort intresse för teknik och problemlösning.
  • Har god social kompetens och har nära till skratt.
  • Du kanske har tidigare erfarenhet från fältservice?
  • Du vill kanske begränsa ditt resande till någon eller några veckor per år?
Du har körkort och pratar både svenska och engelska på god nivå.

Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering och ebm-papst önskar att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekrytering, rekryteringskonsult Sophie Åhlander via telefon: 072-300 08 92 eller e-post: sophie@isakssonrekrytering.se.

Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Om företaget:
ebm-papst är ett världsledande och globalt företag inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer.
Spetskompetens inom avancerad motorteknologi, elektronik och aerodynamik ligger till grund för vårt framgångsrika sortiment.
Moderbolaget i ebm-papst-koncernen finns i Mulfingen i Tyskland. I Sverige har vi huvudkontor, tillverkning och lager i Järfälla utanför Stockholm.
Vi är ca 65 anställda och har lokala försäljningskontor i Göteborg, Hässleholm, Älvsbyn och Örebro. 
Totalt har ebm-papst ca 14 000 anställda i ca 50 länder och omsätter drygt 2 miljarder Euro.
I Sverige har vi en omsättning på ca 400 miljoner kronor.
Ansök här
Titel
Service- & reklamationsansvarig
Stad
Järfälla
Sista ansökningsdatum
22
-
08
-
07
Sektor
Privat
Branch
Bygg / Anläggning / Mekanik
Tjänst
Heltid
Anställningsform
Rekrytering
Kontaktperson
Bild på kontaktperson
Sophie Åhlander
Tipsa någon om jobbet