Ansök här
REFERENSUPPDRAG - TJÄNSTEN ÄR TILLSATT

Distriktsansvarig säljare västra Sverige

Distriktsansvarig säljare till Hey’di
Är du redo att ta din karriär till nästa nivå? Hos oss är vi fast beslutna att vara föregångare inom vår bransch. Vi är övertygade om att kvalitet, innovation och enastående kundservice är nyckeln till vår framgång. Nu är det dags att förstärka vårt team och vi letar efter en entusiastisk och resultatdriven distriktsansvarig säljare som kommer att spela en avgörande roll i att driva vår företagstillväxt och överträffa våra mål. Du utgår från ditt hemmakontor i en ort någonstans i västsverige.
Om du är redo för en spännande utmaning, vill vara en del av ett vinnande team och tror att du kan göra skillnad, då är det här jobbet för dig!

Om Hey'di
Hey’di startade sin verksamhet 1968. De ursprungliga produkterna omfattade primärt vattentät ytbehandling av mur och betong, senare har en kontinuerlig aktiv produktutveckling lett fram till dagens sortiment som omfattar cementbaserad dekorputs, spackel och avjämningsmassor, fäst och fogmassor, membransystem, gjutmassor och en mängd specialprodukter till olika användningsområden inom bygg och anläggning.
Namnet “Hey’di” är ursprungligen tyskt, sammansatt av efternamnet ‘Heyen’ och ordet ‘Dichtung’ som betyder tätning. Hey’di AS äger varumärket i de nordiska länderna, och Hey’di AS är idag ett självständigt norsk bolag utan några bindningar till det ursprungliga tyska bolaget. Produktionen flyttade 2001 till en ny anläggning på Ausenfjellet Industriområde cirka 3 mil från Oslo. Anläggningen är senare utbyggd i flera etapper. Hey’di AS har egen produktutveckling och har en kompentent säljkår som alltid erbjuder utbildning till återförsäljare, hantverkare, beställare m.m.

Att arbeta hos oss
Vi har en trevlig och kunskapsrik arbetsmiljö och det finns goda möjligheter att utvecklas. Det är korta och snabba beslutsvägar och du har stor frihet och möjlighet att påverka. Du får arbeta med bra produkter tillsammans med duktiga kollegor. Du får också en bra introduktion och blir upplärd i våra produkter.

Ditt uppdrag som distriktsansvarig
Som distriktsansvarig kommer du att vara en nyckelmedlem i vårt team och vara ansvarig för att driva tillväxtstrategier för våra kunder i regionen vilket inkluderar grossister, kedjor, entreprenörer och underentreprenörer. Du kommer rapportera till företagets ledning i Norge och samarbeta nära med säljavdelningen för att uppnå våra tillväxtmål. Du blir anställd i vårt svenska bolag. Dina ansvarsområden blir:
  • Utveckla och underhålla starka relationer med våra kunder.
  • Identifiera affärsmöjligheter och utforma strategier för att maximera försäljning och lönsamhet.
  • Förstå och anpassa dig till marknadstrender och kundbehov.
  • Ansvara för att uppnå företagets tillväxtmål och resultatkrav för ditt distrikt.
  • Skapa och regelbundet rapportera försäljningsrapporter och prognoser.
Arbetsuppgifter:
  • Budget- och resultatansvar för den egna kundportföljen
  • Upprätta årlig säljbudget och säkerställa att målen uppnås
  • Kundsupport – huvudsakligen den egna kundportföljen och behjälplig med de kundfrågor som inkommer via telefon
  • Vara drivande i att uppsöka försäljning hos existerande och nya kunder
  • Säkra god utveckling/tillväxt hos existerande och nya kunder, samt kunders kunder
  • Ansvar för kundrelaterade aktiviteter och andra kundrelaterade planer
  • Arbeta fram erbjudande och uppföljning av dessa
  • Hålla kurser och lära upp kunder i våra produkter
  • Första kontakt för reklamationer från den egna kundportföljen
  • Planläggning och deltagande på events, konferenser, mässor osv.

Vem söker vi för tjänsten?
Vi söker en person som förstår vikten av att kommunicera effektivt, och som även kan bygga och underhålla långsiktiga relationer med våra kunder. Din förmåga att översätta idéer till praktiska lösningar och självständigt genomföra dem är en nyckel till framgång i denna roll. Du är en målinriktad individ med ett starkt fokus på försäljning och tillväxt, och vill vara en del av ett team som aktivt strävar efter att uppnå utmanande mål. Vi söker dig som har följande erfarenheter och kvalifikationer:
  • Dokumenterad erfarenhet av branschrelaterad försäljning med goda resultat
  • God teknisk förståelse inom mur- och betongbranschen eller motsvarande
  • Komfortabel med presentationer, rapportering och förhandling
  • Goda IT-kunskaper
  • B-körkort
Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering. Hey’Dis önskan är att alla frågor om tjänsten går direkt till Annika Loberg, Isaksson Rekrytering AB:s rekryteringskonsult via telefon 0730 – 488 550 alternativt annika@isakssonrekrytering.se

Vi ser fram emot din ansökan via annonsen. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Urvalet sker löpande - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Isaksson Rekrytering & Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering & Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI). För mer information besök https://www.isakssonrekrytering.se
Ansök här
Titel
Distriktsansvarig säljare
Stad
Göteborg
Sista ansökningsdatum
24
-
01
-
12
Sektor
Privat
Branch
Försäljning / Marknadsföring
Tjänst
Heltid
Anställningsform
Rekrytering
Kontaktperson
Bild på kontaktperson
Annika Loberg
Tipsa någon om jobbet
Liknande aktiva annonser
No items found.