Ansök här

Förvaltare till bostäder i Stockholm

Interim Förvaltare 
Isaksson Rekrytering & Bemanning söker en Fastighetsförvaltare till sin egen konsultverksamhet med placering i Stockholm med omnejd med start i höst och löper till och med årsskiftet. 

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi som bolag arbetar över hela landet med både rekrytering och uthyrning av personal i Sveriges ledande företag inom fastighet. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.
Som anställd hos oss kan vi erbjuda dig omväxlande och spännande arbetsplatser hos Sveriges ledande företag inom fastighet. Du omfattas av kollektivavtalets anställningsavtal gällande lön, semester, försäkring och pension.
För oss är det viktigt att du känner av vår närvaro och stöd under din anställning. PÅ Isaksson brinner vi även för våra medarbetares välmående och vi är ett företag som styrs av våra ledord: Glädje, Engagemang, Kvalitet och Framåtanda. 

Om tjänsten/arbetsuppgifter/skallkrav
Som Förvaltare hos vår kund kommer du att arbeta med fokus på hyresbostäder. Rollen som förvaltare innebär att självständigt ansvara för att åtgärder inom drift, underhåll och fastighetsteknik utförs åt fastighetsägare och följa de leveranskrav som finns angivna i kundernas förvaltningsavtal. Arbetet ska utföras proaktivt och självständigt i enlighet med befogenheter och processer för att uppnå fastighetsägarens målsättning.
Dagliga förekommande arbetsuppgifter för dig som Förvaltare:
 
  • Ansvara för Myndighetskrav
  • Arbetsleda och resursplanera fastighetstekniker
  • Säkerställa att informationsflödet fungerar inom uppdraget
  • Kontakt med hyresgäster
  • Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget
  • Ansvara för planerat underhåll, löpande förvaltning och investeringar
  • Inköp och ansvar för eventuellt lager
  • Delaktig i att upprätta fastighetsplan
  • Ansvara för energiuppföljning med stöd av driftsorganisationen
  • Upphandla driftavtal samt beställa åtgärder av entreprenörer till rätt pris och rätt kvalitet inom utsatt tid i samråd med områdeschef
  • Besiktning av lägenheter
  • Upphandling av entreprenörer, agera beställare och driva förhandlingar som väger nytta och kvalitet mot kostnad på ett effektivt och professionellt sätt
  • Myndighetskontakter
  • Driva förändrings- och förbättringsarbete Nyckeltal inköp, driftkostnader, energiförbrukning, planerat underhåll

Kompetensprofil
Vi söker dig med fastighetsrelaterad eftergymnasial utbildning samt 3-5 års erfarenhet av fastighetsförvaltning av hyresbostäder.
Du är framgångsrik på att skapa och behålla goda relationer både internt och externt och uppskattar att hålla en hög servicenivå.
Vidare ser vi att du är ansvarskännande, prestigelös och driftig - Du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ och har en god prioriteringsförmåga.
Skall krav:
 
  • Grundläggande kunskaper i hyresjuridik
  • God beställarkompetens
  • Kunskap i lagstiftning som berör verksamheten och fastighetsägarens ansvar
  • God förmåga att självständigt driva och planera, strukturera och prioritera i sitt arbete
  • Förmåga att fatta affärsmässiga beslut och förhandlingsvana
  • God förmåga i att skapa relationer och bibehålla relationer
  • God pedagogisk förmåga genom att kunna förklara och förmedla teknisk information på ett tydligt sätt
  • Goda kunskaper i Officepaketet, utmärkta Excelkunskaper i synnerhet
  • Ledarerfarenhet
  • Flytande svenska i tal och skrift
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav

Kontaktuppgifter och ansökan
Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Therese Hammarberg 076 309 2000 eller therese@isakssonrekrytering.se
Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Vi ser fram emot din ansökan
Ansök här
Titel
Förvaltare
Stad
Stockholm
Sista ansökningsdatum
22
-
10
-
13
Sektor
Privat
Branch
Fastighet
Tjänst
Heltid
Anställningsform
Konsultuppdrag
Kontaktperson
Bild på kontaktperson
Therese Hammarberg
Tipsa någon om jobbet