Interim chef till hantverksservice
Interim chef till hantverksservice
Vi söker nu en interim chef till hantverksservice för ett konsultuppdrag hos ett större bostadsbolag i Stockholm. Det här är en bred och verksamhetsnära roll för dig som trivs när tempot är högt och som vill kombinera operativt ledarskap med struktur, planering och projektansvar.
Det här är en praktisk och bred roll där du leder hantverksteamet i det dagliga arbetet samtidigt som du hanterar upphandlingar, entreprenader och löpande administration. Du behöver trivas i en vardag där det händer mycket och där du växlar mellan operativa och mer strukturerade uppgifter!
Uppdraget startar i januari 2026 och pågår ca 6 månader. Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering!
Om uppdraget
Du ansvarar för att planera och leda arbetet för hantverkarna, fördela resurser och se till att uppdragen flyter på ett bra sätt. En viktig del av rollen är också uppföljning av ekonomi, fakturor och avvikelser samt arbete med budget och prognos.
När arbeten behöver läggas ut externt tar du in offerter, jämför underlag och ansvarar för upphandling. Vid större arbeten håller du ihop processen från start till slut och har löpande kontakt med entreprenörer, interna beställare och hyresgäster.
Exempel på arbeten som upphandlas
- Fönster-, trapphus-, tak- och fasadmålning
- Lokalhyresgästanpassningar
- Vattenskador, både invändiga och utvändiga
- Återställningsarbeten efter brand
- Mögel- och saneringsarbeten
- Stamstopp och avloppsåtgärder, akuta och planerade
- Relining av spillvattenledningar
- Högtryckstvätt av fasader, tak och andra ytor
- Större VVS-arbeten
Är du den vi söker?
Som person är du trygg, lösningsorienterad och van att hantera många parallella frågor. Du driver arbetet framåt, skapar struktur i vardagen och bidrar till ett gott samarbete mellan alla involverade parter.
Kravprofil:
- Erfarenhet av att leda hantverks- eller driftverksamhet
- Erfarenhet från fastighetsbranschen och bostadsbolag
- Trygghet i bemanning, planering och prioritering av arbeten
- God ekonomisk förståelse, inklusive budgetuppföljning, kostnadsstyrning och fakturahantering
- Erfarenhet av upphandlingar, offertjämförelser och förhandling med entreprenörer
- Grundläggande kunskap i entreprenadjuridik (AB 04, ABT 06, AMA, ÄTA, besiktningar och avtal)
- Förmåga att arbeta både operativt nära verksamheten och strukturerat med administrativa delar
God samarbetsförmåga i dialog med förvaltning, hyresgäster, interna funktioner och externa entreprenörer
Kontaktuppgifter och ansökan
Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter:
- Michelle Sjöstrand på 073-501 05 97 eller michelle@isakssonrekrytering.se
- Ira Isaksson på 070-485 75 59 eller ira@isakssonrekrytering.se



