Konsultuppdrag som Bostadsuthyrare Stockholm
Isaksson Rekrytering & Bemanning söker en Uthyrare till sin egen konsultverksamhet med placering i Stockholm. Du kommer bli anställd hos Isaksson Rekrytering & Bemanning och uthyrd till vår kund i Stockholm. Vi söker dig med tidigare erfarenheter av bostadsuthyrning och som brinner för förvaltning och vars stora intresse är problemlösning. Uppdraget sträcker sig 6 månader.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi som bolag arbetar över hela landet med både rekrytering och uthyrning av personal i Sveriges ledande företag inom fastighet. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.
Som anställd hos oss kan vi erbjuda dig omväxlande och spännande arbetsplatser hos Sveriges ledande företag inom fastighet. Du omfattas av kollektivavtalets anställningsavtal gällande lön, semester, försäkring och pension.För oss är det viktigt att du känner av vår närvaro och stöd under din anställning. PÅ Isaksson brinner vi även för våra medarbetares välmående och vi är ett företag som styrs av våra ledord: Glädje, Engagemang, Kvalitet och Framåtanda.
Om tjänsten
Som Uthyrare kommer du att arbeta med hyresadministration och uthyrning av bostäder, förråd, bil - och garageplatser. Arbetet innebär även avtalshantering och registerunderhåll i fastighetssystem. I rollen ingår övrigt förekommande arbetsuppgifter kopplade till regionens administrativa ansvar.
Förekommande arbetsuppgifter:
-
Hyresaviseringar, fastighetsmoms, avräkningar, kravhantering
-
Handlägga och besluta i uthyrningsärenden från interna kön samt bostadsförmedlingens kö
- Handlägga och besluta i ärenden rörande lägenhetsbyten, överlåtelse av hyreskontrakt samt andrahandsuthyrningar inom dina egna geografiska ansvarsområden.
- Ge allmän information till hyresgäster och bostadssökande i boende- och hyresjuridiska frågor
-
Upprätta och teckna hyresavtal för bostäder, förråd, bil-och garageplatser
-
Beaktning av hyreskontraktens uppsägningstider
-
Daglig mail, telefonkontakt med hyresgäster och teamet
-
Administration så som registerunderhåll
-
Övrigt förekommande arbetsuppgifter för rollen/ avdelningen/ enheten/ staben
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3-5 års dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat som uthyrare med hyresrätter samt goda kunskaper i ekonomi och fastighetssystemet Vitec. Du är självgående och ansvarsfull och besitter följande kvalifikationer:
-
Erfarenhet från fastighetsförvaltning inom bostad
-
Erfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter samt budget- och prognosarbete
-
Erfarenhet av att självständigt genomföra ekonomiska analyser och uppföljningar
-
Goda datakunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- Gymnasial utbildning och flerårig erfarenhet från serviceyrke inom bostadsbranschen så som bostadsuthyrare, kundtjänstmedarbetare eller annan serviceinriktad administrativ roll
- Meriterande med erfarenhet av fastighetssystemet Fast2
Du har passion för administration samt fastigheter och strävar efter att ha kontroll över de IT system som används. För att trivas som uthyrare hos oss tror vi att du är en nyfiken och positiv person med initiativförmåga som skapar positiva kontakter både internt och externt.
Kontaktuppgifter och ansökan
Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Therese Hammarberg 076 309 2000 eller [email protected]
Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Vi ser fram emot din ansökan