Ansök här
REFERENSUPPDRAG - TJÄNSTEN ÄR TILLSATT

Områdeschef till Victoriahem i Växjö och Kristianstad

Victoriahem utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtregioner. Tillsammans tar vi hand om 39 000 familjers hem utspridda i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder, vilket gör Victoriahem till en av landets största privata hyresvärdar. Victoriahem är en av vinnarna av Kundkristallen för 2022.

Med gemensam kraft vill vi nu skapa riktigt bra platser att bo på. Victoriahem är en långsiktig fastighetsägare med ett starkt tillväxtfokus. Vi vill fortsätta förvärva, äga och förädla bostäder där de behövs som mest. Våra värdeord är Ordning & reda, Kundfokus, Som mitt eget, Tillsammans. Besök www.victoriahem.se för mer information om oss.

Vad kan Victoriahem erbjuda dig?
Som områdeschef hos oss kommer du bidra till vår framgång med din erfarenhet, kompetens och ambition. Vi värdesätter engagemang och kreativitet och kommer stötta dig i din utveckling. Victoriahem har stora tillväxtplaner och främjar utveckling, både på individnivå och som bolag. Victoriahem är en arbetsgivare som månar om sina medarbetare genom att erbjuda trygga anställningsvillkor och förmåner. 

Om tjänsten som områdeschef
Vi är indelade i 6 regioner, 31 områdeskontor med drygt 500 medarbetare. Du kommer tillhöra region Malmö och ansvara för vårt fastighetsbestånd Växjö och Kristianstad med ca. 1 570 hyresrätter samt kommersiella lokaler.

Ditt team består av förvaltare, uthyrare, förvaltningskoordinator och fastighetstekniker och med kontor på plats både i Växjö och Kristianstad. I rollen som områdeschef har du ett övergripande ansvar för förvaltning, uthyrning, drift och underhåll av fastighetsbeståndet. Detta innebär att du kommer att leda och fördela arbetet och rapportera till regionchefen.

Du ansvarar även för att utveckla och implementera Victoriahems förvaltningsfilosofi som vilar på tre ben: kundfokus, bosocialt arbete och upprustning.

I den här rollen ställs höga krav på ledarskapet, att agera som en förebild, vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat samt att skapa goda förutsättningar för medarbetarna att nå sina mål och ta ansvar för att på så sätt vidareutveckla verksamheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
  • Ekonomiskt ansvarig för samtliga intäkter och kostnader ner till driftsnettonivå
  • Ansvara för arbete med budget, affärsplan och prognoser
  • Övergripande personalansvar
  • Aktivt identifiera investeringar och affärsmöjligheter samt förverkliga beslutade projekt
  • Ansvar för att uthyrningar
  • Upprätta underhållsplaner
  • Skapa god dialog genom regelbundna möten och exempelvis rundvandring med lokala hyresgästföreningen
  • Vara delaktig i förhandlingar med hyresgästföreningen, i förekommande fall årlig förhandling och tilläggsförhandlingar, tillsammans med hyresförhandlingschefen
  • Ansvara för upphandlingar av till exempel entreprenörer, agera beställare och driva förhandlingar som väger nytta och kvalitet mot kostnad på ett effektivt och professionellt sätt
  • Agera som förebild och representera Victoriahem och bygga nätverk
Vem söker vi?
Som person är det viktigt att du är social och har förmågan att bygga förtroendegivande relationer genom ditt affärsmässiga driv och lösningsfokuserade ledarskap. Du är resultatinriktad, självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra.

Kvalifikationer för tjänsten som områdeschef:
  • För tjänsten relevant högskoleutbildning
  • Gedigen kunskap och erfarenhet av hyresrättsförvaltning
  • Tidigare erfarenhet från ledande roll med personal, budget och resultatansvar samt förmågan att leda och inspirera medarbetare mot uppsatta mål.
  • Goda kunskaper inom hyresjuridik, entreprenadjuridik och fastighetsägaransvar
  • God beställarkompetens och förhandlingsvana
  • Erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete
  • Goda kunskaper i Microsoft Office
Tillträde enligt överenskommelse med utgångspunkt från kontoret i Växjö men där vi ser att man är på plats i Kristianstad ett par gånger i veckan. Bakgrundskontroll på slutkandidaten är en del av rekryteringsprocessen.

Kontaktuppgifter och ansökan
Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ira Isaksson 070-485 75 59. Ansökan kan endast ske via vår hemsida ej via mail. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Isaksson Rekrytering, du kommer anställas direkt hos Victoriahem.

Isaksson Rekrytering & Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering & Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är även medlemmar i Byggföretagen, (före detta BI) För mer information besök https://www.isakssonrekrytering.se
Ansök här
Titel
Områdeschef
Stad
Växjö
Sista ansökningsdatum
23
-
08
-
05
Sektor
Privat
Branch
Fastighet
Tjänst
Heltid
Anställningsform
Rekrytering
Kontaktperson
Bild på kontaktperson
Ira Isaksson
Tipsa någon om jobbet